КРУГЛИЙ СТІЛ «АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ ПІД ЧАС НАПИСАННЯ НАУКОВИХ ТВОРІВ» НА КАФЕДРІ ГЕОГРАФІЇ ТА ТУРИЗМУ
20 березня 2025 року відповідно до плану роботи кафедри географії та туризму з питань академічної доброчесності відповідальний на кафедрі з питань моніторингу та протидії академічної недоброчесності старший викладач Олександр Непша провів круглий стіл на тему «Академічна доброчесність під час написання наукових творів» для здобувачів першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти спеціальностей 014.07 Середня освіта (Географія) та 242 Туризм та рекреація.
Проведення круглого столу мало на меті:
- Ознайомлення здобувачів вищої освіти з основними принципами та нормами академічної доброчесності, що є наріжним каменем сучасної освітньої та наукової діяльності.
- Виявлення та обговорення типових порушень академічної доброчесності (плагіат, самоплагіат, фальсифікація даних, неправомірні запозичення тощо), з якими стикаються студенти під час написання курсових, дипломних робіт, статей та інших наукових творів.
- Надання практичних рекомендацій та інструментів для уникнення порушень академічної доброчесності, зокрема щодо правильного цитування, оформлення посилань, використання джерел та перевірки на плагіат.
- Формування відповідального ставлення до написання наукових робіт, усвідомлення важливості оригінальності та самостійності у навчанні та науковій діяльності.
Після проведення круглого столу здобувачі вищої освіти зможуть:
- Чітко розрізняти доброчесну та недоброчесну академічну поведінку, усвідомлюючи її наслідки для власної репутації та якості освіти.
- Самостійно виявляти та запобігати поширеним видам академічних порушень у своїх письмових роботах.
- Ефективно використовувати програмні засоби та методи для перевірки текстів на унікальність, розуміючи їхні можливості та обмеження.
- Правильно оформлювати наукові роботи, дотримуючись вимог до цитування та бібліографії, що дозволить уникнути звинувачень у плагіаті.
- Поділитися своїм досвідом та обговорити типові ситуації, що виникають під час написання наукових робіт, з метою знаходження спільних рішень та покращення практики.
Здобувачі вищої освіти активно брали участь в обговоренні проблем академічної доброчесності, ділилися своїми думками, ставили питання та пропонували власні рішення, що сприяло більш глибокому розумінню теми та виробленню колективних підходів.