УЧАСТЬ ЧЛЕНІВ СТУДЕНТСЬКОГО НАУКОВОГО ГУРТКА «ВСЕСВІТ» У ЗАХОДАХ МІЖНАРОДНОГО ПРОЄКТУ З ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ
20 червня 2025 року члени студентського наукового гуртка «Всесвіт» кафедри географії та туризму, здобувачі 2 курсу спеціальності 014.07 Середня освіта (Географія) Олександр Бєлов, Дмитро Коваль та Дмитро Шепітько брали онлайн-участь в семінарі «Systemic Changes in Inclusive Education», який відбувся в межах проєкту «Enhancing the Participation and Ensuring the Right to Education for Children with Intellectual Disability: Developing Capacities and Opportunities» (EPERE), що реалізується за підтримки The Swedish Institute, SI в рамках програми SI Baltic Sea Neighbourhood Programme (Reference №: 00787/2024).
Установи-партнери проєкту: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Запорізький національний університет, Криворізький державний педагогічний університет, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, Університет Марії Кюрі-Складовської в Любліні (Польща).
Участь студентів у семінарі має фундаментальне значення для їхньої майбутньої педагогічної діяльності, адже формує не лише професійні знання та навички, а й сучасний світогляд.
По-перше, семінар надає студентам актуальні знання про сучасні тенденції та законодавчі зміни в інклюзивній освіті. Вони отримують інформацію про найновітніші підходи, моделі та кращі практики, що застосовуються в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Це критично важливо, оскільки інклюзія динамічно розвивається, і майбутні педагоги повинні бути в курсі всіх нововведень, щоб ефективно працювати в сучасній освітній системі.
По-друге, студенти вчаться практичним навичкам адаптації освітнього процесу. Семінар включав розбір кейсів, практичні завдання та обговорення, що дозволяють зрозуміти, як конкретно створювати індивідуальні освітні траєкторії, модифікувати навчальні програми та методики, застосовувати допоміжні засоби навчання. Це дає їм конкретні інструменти для роботи в інклюзивному класі, дозволяючи надавати якісну та доступну освіту всім учням.
По-третє, участь у такому заході сприяє розвитку професійної компетентності та готовності до роботи з різноманітним контингентом учнів. Студенти усвідомлюють відповідальність і складність роботи в інклюзивному середовищі, що підвищує їхню впевненість та здатність ефективно взаємодіяти з різними потребами учнів. Вони вчаться бачити потенціал кожної дитини, а не лише її обмеження.
По-четверте, семінар формує гуманістичні цінності та інклюзивну культуру. Студенти починають розуміти принципи рівності, поваги до відмінностей та прийняття різноманітності. Це виховує толерантність, емпатію та прагнення створити таке освітнє середовище, де кожен учень почувається цінним, прийнятим і має рівні можливості для розвитку та реалізації свого потенціалу.
Семінар «Системні зміни в інклюзивній освіті» не просто надає студентам необхідні знання та навички. Він відіграє ключову роль у формуванні їхньої професійної ідентичності як сучасних, компетентних і гуманних педагогів, які будуть готові працювати в умовах інклюзивного освітнього простору.
За результатами участі в семінарі здобувачі отримали сертифікати учасників обсягом 4 години / 0,1 кредиту ЄКТС.